Fokko de bruine

Solist.

Passie voor klassieke muziek.

Het onstaan van de stichting

Een voorliefde voor klassieke muziek

Vanuit een voorliefde voor (klassieke) muziek hebben wij inmiddels heel wat ervaring opgedaan met het aanbieden van musicale voorstellingen. Grote concerten, kleine huiskamer concerten, voor ieder wat wils. Dit begon als onderdeel van bestaande grote koren. Door de jaren heen ontstonden hier solopartijen bij en eindigden we in een klein gemengd ensemble.

Missie: Met onze muziek willen we mensen in verbinding brengen, invulling geven aan momenten van eenzaamheid en een fijne vrijetijdsbesteding aanbieden dichtbij huis.

Muziek kan je meevoeren naar tijden en plekken waar je fysiek niet meer kunt komen. Omdat de tijd voorbij strijkt of omdat je niet meer in staat bent om je vrij te bewegen. Even loskomen van alle dag. Muziek maakt het mogelijk om te dromen, om alles te vergeten en om je mee te voeren in allerlei emoties. Dat is niet vanzelfsprekend voor mensen die ouder worden, waarvan het netwerk langzaamaan uitdunt, waarbij vitaliteit een andere impact krijgt. Of je gewoonweg niet meer zo makkelijk de deur uit komt.

Even voorstellen

Wij zijn het enthousiaste bestuur van Stichting BuurtConcert.

Van links naar rechts: Chawila Hoolsema, Ellis de Bruine en Alies Bos-Keus.

Alle drie met onze eigen organisatietalent zijn we onze muzikale vrienden gaan ondersteunen met deze mooie stichting. Waar Chawila al veel ervaring heeft opgedaan in het organiseren van evenementen en Ellis veel kennis en fijne contacten heeft binnen de Zorg- en Welzijnssector, is Alies met haar expertise meer gericht op het gebied van communicatie en PR. Een mooie combinatie om Stichting BuurtConcert op de kaart te zetten.

En dat doen we uiteraard met hele enthousiaste vrijwilligers.