de formule

Meer informatie over

Onze werkwijze

Stichting BuurtConcert biedt kleinschalige buurtconcerten aan, dichtbij de mensen thuis. Bijvoorbeeld in een buurtcentrum, op locatie of in een huiskamer. Mensen kunnen luisteren naar liederen van vroeger, liederen van klassieke aard of een thema gericht concert, bijvoorbeeld rondom de kerstperiode.

Een buurtconcert kan overdag en ’s avonds aangeboden worden. Een klein decor zal meegebracht en opgebouwd worden om sfeer te creëren. Met de muzikaal leider wordt in overleg gekozen welk thema-concert er aangeboden wordt. We werken deels met een vast repertoire per thema, maar er is ook ruimte voor verzoeknummers.

Daarnaast is het ook mogelijk om buurtbewoners te laten participeren tijdens een buurtconcert. Heeft iemand talent voor zingen, het bespelen van een muziekinstrument, dans? Of wil iemand graag de rol van gastvrouw verzorgen? Dan organiseren we het buurtconcert met elkaar. Want naast muziek beleven, spreekt actief meedoen mensen ook aan. Zo wordt een buurtconcert niet allen vóór de buurt, maar ook van de buurt.

Mogelijkheden om aan te sluiten bij bestaande activiteiten zoals een buurtlunch zien wij als een meerwaarde om mensen met elkaar te verbinden. Ook kunnen we meedenken over verdere invulling van een aansluitend programma.

Wil je voor jouw bewoners of deelnemers ook een Buurtconcert aanbieden? Dan komen we graag naar je toe! In overleg maken we een offerte op maat.

Aansluiten bij een buurtconcert van ons jaarprogramma is ook mogelijk en veelal gratis. Kijk dan op onze agenda voor datum, tijd en plaats.