Onze Toewijding

Onze Toewijding aan Best Practices in Cultuur en Diversiteit

Bij Stichting BuurtConcert geloven we in een cultuur van transparantie, eerlijkheid en inclusie.

Daarom onderschrijven wij de volgende belangrijke codes en richtlijnen:

1. Governance Code Cultuur
Wij volgen de Governance Code Cultuur om een betrouwbare bestuursstructuur en verantwoording te creëren. Deze code helpt ons bij het blijven ontwikkelen van een cultuur van integriteit en transparantie, wat essentieel is voor een gezonde en duurzame organisatie.

– Verantwoordingsstructuur: Onder de bestuursleden zijn taken en verantwoordelijkheden duidelijk verdeeld, zodat beslissingen effectief en verantwoord genomen worden.

– Transparante Communicatie: We willen zichtbaar maken voor stakeholders en andere betrokkenen welke beleidsvisie we voeren en hoe we hier in de praktijk mee om gaan.

Dit willen we in de toekomst meer zichtbaar maken op onze website.

– Continue Evaluatie: We voeren evaluaties uit om te waarborgen dat onze bestuursmethoden goed zijn.

2. Fair Practice Code
De Fair Practice Code helpt ons om eerlijke en ethische keuzes te maken. Wij zetten ons in voor het bevorderen van een eerlijke behandeling van alle betrokkenen en streven naar het creëren van een rechtvaardige en fijne werkomgeving.

– Eerlijke wervingsprocedures:
Onze wervings- en selectieprocedures zijn ontworpen om eerlijk en transparant te zijn, waarbij we met nadruk kijken naar vaardigheden en ervaring die mensen meebrengen.

– Open Klokkenluidersbeleid:
We willen een vertrouwelijk klokkenluiderskanaal creëren, waar medewerkers eventuele zorgen kunnen melden over onethisch gedrag of andere problemen zonder angst voor negatieve gevolgen.

3. Code Diversiteit & Inclusie
Wij onderschrijven de Code Diversiteit & Inclusie en zetten ons in voor een inclusieve cultuur waarin diversiteit wordt gewaardeerd en bevorderd.

– Inclusieve cultuur:
Wij willen dat iedereen zich bij ons thuis voelt en actief mee kan doen. Dat betekent dat ze zichzelf kunnen zijn, zich uitgenodigd en vrij voelen hun
mening te geven en zich gewaardeerd weten. Dat betekent ook dat vooroordelen, discriminatie en racisme bij ons geen plek hebben en dat we samen werken aan gelijke
kansen voor iedereen.

– Inclusieve communicatie
:
Wij streven er naar om inclusie te bevorderen door onze communicatie uitingen toegankelijk te maken voor iedereen.